[qrpcat] Consell sobre antenes HF

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
dic mar 23 14:13:32 CET 2016

Hola,

En HF sempre més és millor: més longitud, més alçada i (si cal) més pla
de terra.

En Joan ja t'ha contestat respecte de les antenes de mòbil. A casa
resulten decepcionants.

La canya de pescar d'en Lluis es una bona alternativa i barata. Si la
poses vertical caldrà posar radials per fer de contraantena i un
acoblador A LA BASE DE L'ANTENA. Si no es possible, un transformador 1:9
i acoblador al quarto de ràdio. Amb diferència la millor opció és a la
base.

Altres opcions són penjar de la canya una V invertida amb fil de coure
prim, o les loop magnètiques. Aquestes últimes són cares de comprar i
difícils de contruïr pels 100W del FT-450.

En cas que tinguis possibilitats de tirar un fil penjat d'algun lloc, el
fil de coure esmaltat de 0,4mm a penes es veu...

Si poses un croquis de casa teva potser podem donar alguna idea millor.

Fins ara.

Toni, EA3ERT

A 2016-03-23 11:45, Joaquim Barrera escrigué: