[qrpcat] MST400 (era QRP a catalunya)

Toni - EA3ERT ea3ert a qrp.cat
dim feb 11 14:51:18 CET 2014

Hola llista,

He canviat el tema per adaptar-lo al contingut.

> Toni, he vist que vas enviar a la llista, ja fa temps, uns esquemes d'AGC
> derivats d'àudio que vas fer servir per a l'MST... podries concretar una
> mica com ho has posat? M'agradaria poder-li ficar un S-meter (comptant amb
> una caixa una mica més gran que la teva ;-), però amb les meves
> capacitats no aconsegueixo esbrinar quina part dels esquemes que vas
> enviar he de aplicar, on ho he de posar...

Lamentablement encara no ho he fet!

He reenviat el correu original per a que la gent sàpiga de què parlem.

En essència l'AGC només és un rectificador (d'àudio o de FI) un filtre
passabaixos i un adaptador de nivell. Dit "a lo bèstia" com una font
d'alimentació linial. A partir d'aquí pot fer-se de diverses maneres: la
més habitual (i senzilla) és rectificar a mitja ona amb un diode i
amplificar nivell amb un operacional o transistors. Això és el que he fet
amb el Fivehead. I el que ha fet el EA3HOA amb el MST. Josep Ma. si tens
un moment envia el tue esquema.

Vull provar a rectificar a ona complerta, aixó fa que l'actuació sigui un
50% més ràpida (característica molt desitjable per a evitar la saturació
de la cadena de FI en senyals forts.) per això adjunto els quemes del
R.Taylor que són a ona complerta.

En seguim parlant.